Ta-LEN-t in de klas

“Het ta·lent” zelfst.naamw.

UITSPRAAK:  [taˈlent]
VERBUIGINGEN:  talent|en (meerv.)

    1. je natuurlijke aanleg in denken, communiceren, informatie verwerken, beslissingen nemen,…
    2. de eigenschappen die maken dat jij JIJ bent
    3. iedereen heeft het!
    4. je wordt er blij van wanneer je ze mag inzetten

Je eigen talenten goed kennen, betekent ook je eigen ‘handleiding’ kennen. Weten wat wel en niet werkt voor jou. Welke omgeving je blij maakt en welke niet. Bij welk soort activiteiten je het beste presteert. En hoe je op en top jezelf kan zijn. En dat draagt dan weer bij tot het hebben van veerkracht (= het vermogen om je aan te passen aan stress en tegenslag en daar misschien zelfs sterker uit te komen), tot betere keuzes en tot geluk! Je gaat er van stralen!
Of, zoals wij het zeggen: je kontlichtje gaat branden. En dat wordt gezien door de mensen rondom jou. Het werkt zelfs een beetje besmettelijk. Het stuurt positieve vibes de klas en de wereld in.

Ik ben fier dat ik deel uitmaak van dit team van 7 talentcoaches. In Oost- en Westvlaamse scholen ga ik op een creatieve manier aan de slag om de talenten van de kinderen te ontdekken en die te activeren. 
Zo wapenen we hen al van jongs af aan tegen stress en burn-out.